فروشگاه کتاب انتشارات جنگل
فروشگاه کتاب انتشارات جنگل

«سی سالگی» با توسعه فردی | گفت‌وگو با هلی هندسی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۹

در روز «سی سالگی با توسعه فردی گفت‌وگوی مختصری با «هلی هندسی» داشته‌ایم که در این مقاله می‌توانید درباره این گفت‌وگو بخوانید.

در روز «سی سالگی» با توسعه فردی، مصاحبه‌ای داشتیم با «هلی هندسی» که بخشی از این مصاحبه را به‌صورت خلاصه در ادامه آورده‌ایم. ویدئو کامل این گفت‌وگوی جذاب را می‌توانید در پایین صفحه مشاهده کنید.

کتاب خواندن چگونه می‌تواند باعث توسعه فردی شود؟

کتاب خواندن به‌گونه‌های مختلفی می‌تواند باعث توسعه فردی شود و اثرات مختلفی بر زندگی افراد بگذارد. یکی از اثرات مهم آن، ایجادِ فرصتی برای زندگی کردن به‌جای افراد مختلف است. درواقع ما با خواندن کتاب می‌توانیم تجربه زندگی کردن به جای افراد دیگر را کسب کنیم. یکی دیگر از فواید کتاب خواندن در بحث توسعه فردی، تغییر دید نسبت به رویدادهای جهان است. کتاب کمک بزرگی برای سیاه و سفید ندیدن جهان و بیشتر خاکتسری دیدن آن است.

یکی دیگر از اثرات مفید کتاب‌خواندن، «شنونده بهتر» شدن است؛ زیرا وقتی کتاب می‌خوانیم، تمرین سکوت می‌کنیم و برای فهم عمیق صحبت‌های نویسنده، تلاش می‌کنیم به زیرلایه‌های صحبت‌هایش سرکی بکشیم. با این سکوت یاد می‌گیریم پیام اصلی صحبت‌های افراد را خودمان استخراج کنیم.

کمپین از «کتاب بگو»، راهی برای توسعه فردی 

یکی از تلاش‌های هلی هندسی برای بهبود محتوای شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی کمپین «از کتاب بگو» بوده‌است. در این کمپین با حضور برندهای مختلف از جمله انتشارات جنگل، کتاب‌های مفیدی به مخاطبان معرفی شده و در هر روز، با برنامه‌های مختلف از جمله لایو، پست و استوری‌ها اینستاگرام، افراد مختلف درباره کتاب‌های مختلف صحبت کردند. خواندن این کتاب‌ها می‌تواند قدمی برای توسعه فردی باشد.

«سی سالگی» و بحران سی سالگی

در گفت‌وگو با هلی هندسی درباره بحران سی سالگی نیز صحبت کردیم. به نظر بسیاری از افراد رسیدن به سن ۳۰، بحران‌های زیادی را به‌دنبال دارد. اما این سن می‌تواند به فرصتی برای شناخت ارزش‌های زندگی تبدیل شود و افراد برای داشتن انتخاب‌های باکیفیت‌تر و منطقی‌تر، بیش از قبل تلاش کنند.

توسعه فردی در سی سالگی

توسعه فردی یک پروسه تدریجی و مادام‌العمر است. در سی سالگی ما به بسیاری از اهداف خود رسیده‌ایم یا ممکن است برای رسیدن به آن‌ها برنامه داشته باشیم. اگر در این سن تازه می‌خواهیم کاری را شروع کنیم، اصلا دیر نیست. بلکه برای شروع کارهای جدید می‌توانیم با درس گرفتن از آزمون‌ها و خطاهای دهه بیست زندگی، بهتر از قبل عمل کنیم. در دهه سی زندگی باید تلاش‌مان بر توسعه فردی و بهود مهارت‌هایی مانند ارتباطات، رویارویی بهتر با شکست‌ها و شناخت درست نقاط قوت و ضعف خودمان باشد. 

ادامه گفت‌وگو را از طریق ویدئو زیر دنبال کنید: