فروشگاه کتاب انتشارات جنگل
فروشگاه کتاب انتشارات جنگل

معرفی بهترین انیمیشن‌های جهان که از کتاب‌های فانتزی اقتباس کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۷

به مناسبت روز جهانی انیمیشن، بهترین رمان‌های فانتزی جهان که مبنای اقتباس بسیاری از انیمیشن‌ها قرار گرفته‌اند را به شما معرفی کرده‌ایم.

دنیا بدون تخیل و فانتزی، جایی تکراری و حوصله‌سربر است. تخیل‌های ما هستند که مبدا شکل‌گیری بسیاری از آثار هنری می‌شوند؛ از فیلم بگیر تا یک تابلو نقاشی و یا یک نمایش فوق‌العاده روی صحنه تئاتر. یکی از نمونه‌های هیجان‌انگیز و پرطرفدار دنیای فانتزی‌ها، انیمیشن‌ها هستند. امروز ۲۸ اکتبر به مناسبت روز جهانی انیمیشین ، می‌خواهیم سری به دنیای بهترین انیمیشن‌های تاریخ بزنیم. البته این معرفی مبنای دیگری دارد؛ زیرا انیمیشن‌هایی که در این پست به شما معرفی می‌کنیم، کتاب‌های فوق‌العاده‌ای دارند که می‌توانید آن‌ها را بخوانید و به اندازه دیدن انیمیشن‌ها، از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه با معرفی بهترین کتاب های فانتزی جهان که تبدیل به انیمیشن شده اند ، همراه انتشارات جنگل باشید.

معرفی بهترین کتاب های فانتزی جهان | به مناسبت روز جهانی انیمیشن

بسیاری از انیمیشن‌ها با خاطرات کودکی ما گره خورده‌اند و به بخشی از تصاویر زیبایی که در کودکی دیده‌ایم تبدیل شده‌اند؛ انیمیشن‌هایی مانند پینوکیو، بتمن، سوپرمن، جادوگر شهر اوز و غیره. انیمیشن‌ها از آنجایی که دارای تصاویر متحرک، زبان بدن، موسیقی، بازی شخصیت‌ها و رنگ هستند، جذابیت بصری فراوانی برای بیننده دارند. بسیاری از ما این انیمیشن‌ها را دیده‌ایم یا حداقل نام‌شان را شنیده‌ایم؛ اما با کتاب‌هایی که مبنای اقتباس این انیمیشن‌ها بوده‌اند آشنایی نداریم. کتاب‌ها از بعد دیگری می‌توانند مبنای تخیل و ساختن فانتزی‌ها قرار بگیرند. با خواندن کتاب‌های فانتزی ذهن خواننده برای گردش در ابعاد ناشناخته‌ها بازتر است و می‌تواند صفحه به صفحه کتاب را، براساس ذهنیت خودش تصور کند. در ادامه بهترین کتاب های فانتزی زبان اصلی انتشارات جنگل که مبنای ساخت انیمیشن‌ها قرار گرفته‌اند را بشناسید.

کتاب The Wizard of Oz ، مبنای انیمیشن جادوگر شهر اوز

ال. فرانک باوم نویسنده موفق داستان‌های کودکانه که شهرت فراوانی در جهان دارد، نویسنده رمان فانتزی The Wizard of Oz است. جادوی قلم نویسنده و ذهن خیال‌پردازش در داستان فوق‌العاده جادوگر شهر اوز، برای خوانندگان کاملا ملموس است. این کتاب با کسب امتیاز ۴/۵ از سایت گودریدز توانسته جزو بهترین کتاب های فانتزی زبان اصلی قرار بگیرد. براساس این کتاب، انیمیشنی به همین نام در سال ۱۹۹۳ ساخته شد که توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. داستان کتاب درباره دختری‌ست که با سگش در یک گردبار به جایی دور پرت می‌شوند و در پی برگشتن به خانه، راهی داستانی ماجراجویانه می‌شوند. این انیمیشین داستانی درباره شکست‌ها و پیروزی‌ها، اشک‌ها و لبخندها و خوبی‌ها و بدی‌ها دارد.

انیمیشن The Wizard of Oz براساس رمان جادوگر شهر اوز

کتاب Pinocchio، ورود به دنیای عروسک چوبی سخن‌گو

چه کسی است که کارتون زیبای پینوکیو را ندیده یا حداقل چشمش به شخصیت‌های این کارتون الهام‌بخش نیوفتاده باشد. کتاب Pinocchio اثر کارلو کلودی که مبنای ساخت انیمیشن پینوکیو بوده است، با کسب امتیاز ۳/۸ از سایت گودریدز، ترجمه به ۳۰۰ زبان زنده دنیا و فروش حدود ۸۰ میلیون نسخه، جزو بهترین کتاب های فانتزی جهان است. اصل این کتاب به زبان ایتالیایی نوشته شد و به‌سرعت توانست مبنای اقتباس آثار زیادی قرار بگیرد. معروف‌ترین انیمیشن پینوکیو در سال ۱۹۴۰ توسط شرکت دیزنی ساخته شد و توانست جزو بهترین آثار این شرکت ثبت شود. شاید بسیاری از افراد شخصیت پینوکیو را از طریق همین انیمیشن شناخته باشند، در صورتی‌که پیش‌تر، این شخصیت از طریق کتاب پینوکیو و توسط کلودی ساخته و پرداخته شد. داستان کتاب درباره عروسکی چوبی‌ست که می‌تواند حرف بزند و راه برود. این عروسک و پدر ژپتو، پایه و اساس داستان‌های ارزشمندی هستند که در طول کتاب برای خوانندگان نوشته شده‌است.

رمان  فانتزی Superman، داستان ابرقهرمانی محبوب از سری رمان‌های DC Icons

مجموعه کتاب های فانتزی Superman جزو بهترین کتاب های فانتزی جهان برای نوجوانان است. این مجموعه توانسته نقدهای مثبت زیادی را از سوی منتقدان کتاب به خود جلب کند و جزو بهترین آثار نیویورک‌تایمز ثبت شود. کتاب‌های سوپرمن در یک مجموعه هستند اما هرکدام از آن‌ها را می‌توان به‌صورت جداگانه مطالعه کرد. انیمیشن‌های Superman همگی براساس کتاب‌های این مجموعه ساخته‌شده و توانستنه‌اند در بین نوجوانان محبوبیت زیادی پیدا کنند. ابرقهرمان این داستان هم در کتاب‌ها و هم در انیمیشن‌ها، مخاطبان خود را به دل داستان‌های هیجان‌انگیز و گاهی پرخطر می‌کشاند و می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را میخکوب کند. یکی از زیباترین کتاب‌های این مجموعه، کتاب Superman: Dawnbreaker اثر مت دلاپنیا است که مربوط به دورانی می‌شود که سوپرمن در نوجوانی در شهر «اسمالویل» سپری می‌کند.

کتاب Catwoman: Soulstealer یکی از بهترین کتاب های فانتزی جهان

کتاب Catwoman با امتیاز ۴/۱ از سایت گودریدز و نوشته سارا جی‌ماس، یکی دیگر از آثار پرفروش کمیک‌های DC و جزو بهترین کتاب های فانتزی جهان برای نوجونان است (در مجموعه کتاب‌های ابرقهرمانان  DC، دنیای ابرقهرمانان کمیک بوکی توسط نویسندگان مطرح، در یک رمان پیاده‌سازی می‌شود.) این کتاب رنگ و بوی ابرقهرمانی دارد و شخصیت اصلی آن یعنی سلینا کایل، محبوب بسیاری از نوجوانان است. انیمیشن کوتاه این کتاب در سال ۲۰۱۱ ساخته و پخش شد که توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. در این کتاب سلینا کایل در نقش Catwoman، تبهکاری باهوش و زیرک است که سعی دارد با کمک ۲ جنایتکار دیگر شهر، از دست «بت وینگ» در بروند.

کتاب Wonder Woman، قهرمان زن در لباس ابرقهرمان

کتاب Wonder Woman یکی از بهترین کتاب های فانتزی به زبان اصلی است که انیمیشنی به همین نام نیز براساس کتاب ساخته شده‌است. این کتاب جزو کتاب‌هایی‌ست که با یک شخصیت ابرقهرمانی و Superhero داستان را پیش می‌برد و یکی از کتاب‌های DC Comics است. یکی از کتاب‌های این مجموعه Wonder Woman: Warbringer است که توسط لی باردوگو نوشته شده‌است و با امتیاز ۴/۵ از سایت گودریدز، جزو محبوب‌ترین رمان های فانتزی نوجوانان محسوب می‌شود. از دیگر کتاب‌های DC Icons می‌توان به  Catwoman : Soul Stealer اثر «سارا جی ماس»، بتمن: شب‌پیما اثر «مری لو»  و سوپرمن: سپیده‌دم شکن اثر «مت دلاپنیا» اشاره کرد.

بهترین انیمیشن هایی که براساس رمان ساخته شده اند

کتاب Assassin's Creedِ؛ تجربه هیجان و تخیل 

مجموعه Assassin's Creed  اثر اولیور باودن، جزو پرفروش‌ترین و بهترین کتاب های فانتزی زبان انگلیسی ا‌ست. این مجموعه ۱۰ جلدی توانسته‌است تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب کند و اساس ساخت انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری متنوعی شود.  در هرکدام از این کتاب ها به یک شخصیت مبارز که جزء فرقه اساسین‌هاست پرداخته‌شده که علیه دولت زمان خود و تمپلارها Templar به جنگ و ستیز می‌پردازد. کتاب اساس پی‌ریزی داستان‌های هیجان‌انگیزی‌ست که البته براساس دوره‌های تاریخی منحصربه‌فرد هر کتاب، با تمام رخدادهای سیاسی و تاریخی آن کشورها مطابقت دارند. امتیاز هرکدام از کتاب‌های این مجموعه در سایت آمازون و گودریدز متفاوت است و داستان‌ها نیز روایت‌گری‌های متفاوتی دارند.

کتاب Assassin's Creed مبنای ساخت انیمیشن

تجربه شما از خواندن بهترین کتاب های فانتزی جهان که مبنای اقتباس انیمیشن‌ها هستند

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های فانتزی زبان اصلی که می‌توانید با خواندن‌شان به دنیای زیبای خیال‌پردازی سفر کنید را معرفی کنیم. کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم را می‌توانید با تخفیف از انتشارات جنگل خریداری کنید. شما کدام‌یک از کتاب‌های فوق رو خوانده‌اید یا انیمیشن‌شان را دیده‌اید؟ به نظرتان کدام یک از انیمیشن‌ها اقتباس بهتری از کتاب مرجع‌شان داشته‌اند؟ نظرات خودتان را با ما و خوانندگان انتشارات جنگل در میان بگذارید.